میانبرهای مخفی کیبورد در ویندوز 7
نوشته شده توسط : مهدی


1ـ كليدهای تركيبی Win+1,2,3,4 برنامه‌های موجود در تسك‌بار را اجرا می كنند. با كمك اين ميانبر، می توانيد برنامه‌هايی كه هميشه از آنها استفاده می‌كنيد را در ابتدای تسك‌بار قرار داده و با نگه داشتن كليد ويندوز و فشردن كليدهای 1 و 2 و 3 و 4 و … بسرعت آنها را پشت سر هم باز كنيد. اين ميانبر برای ويندوز ويستا و منوی Quick Launch نيز كار می‌كند.
2ـ كليدهای تركيبی Win+Alt+1,2,3,4 فهرست پرشی هر برنامه را باز می‌كنند و می توانيد از كليدهای مكان‌نما برای انتخاب گزينه مورد نظر استفاده كنيد.
3ـ كليد تركيبيی Win+T بين برنامه‌های تسك‌بار حركت می كند. روش كار آن مشابه حركت دادن ماوس از روی آنهاست، با اين تفاوت كه برای اجرای برنامه بايد از كليدهای Enter يا Space استفاده كرد.
4ـ كليد تركيبی Win+Home تمام برنامه‌ها را بجز برنامه فعلی مينيمايز می كند. شيوه كار اين كليد تركيبی مشابه تكنيك Aero Shake است و از طريق رجيستری مي‌تواند غيرفعال شود.
5 ـ كليد تركيبی Win+B بخش System Tray را انتخاب می‌كند كه پركاربرد نيست، اما زمانی كه ماوس از كار می افتد بسيار مفيد است.
6 ـ كليدهای تركيبی Win+Up/Down پنجره فعلی را ماكسيمايز يا مينيمايز می كند. البته در صورتی كه برنامه قابليت ماكسيمايز شدن داشته باشد.
7ـ كليد تركيبی Alt+Esc و Alt+Tab ميان برنامه‌هايی كه باز شده‌اند به ‌ترتيب گذر می‌كنند.
8 ـ كليدهای تركيبی Win+Pause/Break پنجره مشخصات سيستم را باز می كند. اين كليد تركيبی زمانی مفيد است كه بخواهيد بسرعت نام سيستم و ديگر مشخصات آن را مشاهده كنيد.
9ـ كليد تركيبی Ctrl+Esc برای باز كردن منوی استارت به‌ كار می‌رود، اما جايگزين دكمه ويندوز نيست.
10ـ كليد تركيبی Ctrl+Shift+Esc مستقيما مدير وظايف ويندوز را باز مي‌كند و نيازي به فشردن Ctrl+Alt+Delete و سپس انتخاب مدير وظايف نيست.
11ـ كليد تركيبی Alt+Space منوی هر پنجره را باز می‌كند كه می توان به كمك آن و فشردن كليدهای x يا n پنجره را بست يا minimize كرد.

یک فایل PDF که بیش از 200میانبر رادارا میباشد برای شما قرار داده ام

دانلود




:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: